Knižní recenze: Roxann Hill | Ráj mrtvých dětí

Kniha Roxann Hillové s mysteriózním názvem Ráj mrtvých dětí je sic útlou knihou, ale za to tematicky velmi odvážnou. Kniha pojednává hned o dvou kontroverzních tématech uprostřed samotné katolické církve. Autorka jednoznačně nechtěla nikomu šlápnout na kuří oko a už vůbec ne církvi, nejspíše se jen chytla zajímavého tématu, které v sobě ukrývá kriminální podtext a snažila se jej využít jak nejtemněji mohla. Ale podařilo se jí to? Jak úspěšně se porvala s tak nelehkým úkolem?

Obsah knihy

Nejdříve se ocitáme uprostřed úspěšného pokusu o sebevraždu mladé ženy, kterou její zoufalství dožene až na samotné dno, konkrétně na hranici, na které se sama upálí. Poté se setkáváme s ústřední dvojicí, která je tvořena bývalou policistkou Annou a očividně velmi přitažlivým knězem. Kněz si najme právě zmíněnou vyšetřovatelku, aby spolu s ním prošetřila tuto sebevraždu, na které nejspíše není nic neobvyklého, jen zcela chybí motiv. A jak se ukazuje, tento případ není ojedinělým a mohou přibývat. Druhým tématem je zneužívání dětí církevními hodnostáři a vysoce postavenými občany. Ptáte se, jak to spolu souvisí? Abyste to zjistili, budete si muset přečíst právě tuto knihu.

Přečti si také Knižní recenze: Anna Jansson | Příšerné tchyně

O autorce

Roxann Hill se narodila v Brně, ale během období pražského jara se s rodinou odstěhovala do Německa, kde žije do dnes. V dnešní době se výhradně věnuje psaní a naplno se stará o svou velkou rodinu. V německy mluvící oblasti patří mezi velmi oblíbené autorky. Knihy buď vydává vlastním nákladem nebo v rámci spolupráce s renomovanými nakladatelstvími. Série knih o Steinbachové a Wagnerovi je mezi čtenáři velmi oblíbená, to dokazuje již 700 000 prodaných výtisků. Více o autorce >>>

Rozbor knihy

Vztah mezi hlavními aktéry se nejdříve usadí na mrtvém bodě, ale nakonec se napětí zlomí. Nejspíše díky tomu, že Anna knězi zachrání život a sama málem přijde o život. Nakonec se stanou přáteli, i když představy Anny naznačují, že by byla ráda i za něco více. Jejich vztah však zůstane pouze platonický až do samého konce. Jako čtenáře mě trošku mrzelo, že autorka jejich vztah nerozvinula. Pozapomněla také na rozvoj osobností u hlavních hrdinů, které byly silně spjaty s krizovými událostmi jejich životů a neustále stagnovali. Ale je možné, že si autorka tyto delikatesy nechává na další díly, které zatím nebyli do češtiny přeloženy.

Co se týče děje, jednalo se o velmi čtivé a lákavé vyprávění. Co však trošku nesedí, jsou dvě dějové linie, každá vypráví o různých případech, které spolu nakonec nesouvisí a jejich nepropojenost je dosti rušivá. Věřím, že mnohé čtenáře tato nepropojenost překvapila a ne zcela potěšila. Dle mého názoru ale knize nikterak neublížila, ba naopak přinesla morální dilema, které kněze v rámci církve staví před otázku, být loajální vůči církvi nebo nahlásit zločin a tím instituci, kterou má v nejvyšší úctě, pošpinit. Nijak vás nepřekvapí, že víc vám neprozradím a opět doporučím, přečtěte si knihu Ráj mrtvých dětí, opravdu stojí za to.

Závěrem

Kniha je ideálním společníkem pro osamělé čtenáře na dlouhé zimní večery. Jedná se o odpočinkové čtivo, u kterého se budete bavit a relaxovat. A komu bych knihu doporučila? Všem, kteří se nezaleknou velkých témat a rádi se zakousnou do knihy, kterou pustí až po jejím přečtení.