Knižní recenze: Clara Benedict | Dar (Série Aura)

Aura: Dar, první kniha ze série Clary Benedict, je typickým příkladem moderní young adult fantasy. Kniha pojí dohromady hned několik témat. Tím hlavním je však náklonnost mezi Hankou a krásným a velmi tajemným Janem. Vypadá to, že se může jednat o vskutku zajímavý románek mezi dvěma opravdu netypickými postavami. Když se do toho všeho přimíchají Hančiny zvláštní schopnosti, nevznikne jen zmatek, ale pořádný chaos, který bude mít za následek dokonce i smrt.

Obsah knihy

Kniha nás zavede doprostřed skupinky čtyř kamarádek, které se snaží vyvolat ducha. Duch se sice nezjeví, ale i tak se velmi hlučně projeví. Holky to nechápou, kdo za tím stojí? Mají však jiné starosti a to hlavně starosti s láskou. Hlavní hrdinka, šestnáctiletá Hanka, pokukuje po tajemném klukovi jménem Jan. Ten si jí však nevšímá až do jednoho dne, kdy jakoby se vše obrátilo a najednou má o ni zájem. Ale to není vše, Hanka zjistila, že má zvláštní schopnosti, dokáže pomocí své mysli ovládat věci a dokonce i myšlenky a činy lidí. Hanka je postavena před velká morální rozhodnutí a nucena přehodnotit svá přátelství.

Přečti si také Knižní recenze: Rupi Kaur | Květy slunce

O autorce

Clara Benedict, vlastním jménem Ann-Kristin Gelder, se narodila roku 1981. Se svým manželem, třemi dětmi a třemi kočkami žije v Neustadtu an der Weinstrasse, kde je učitelkou německého jazyka a hudby na místním gymnáziu. Matka jedné dcery a dvou synů se sama označuje za workoholika. Přesto si najde čas i na své koníčky. Velice ráda čte, hraje divadlo, zpívá v rockové kapele, chodí na koncerty, sportuje a miluje svou herní konzoli PS4.

Rozbor knihy

Příběh bych doporučila spíše mladšímu publiku, jelikož je silně zaměřen právě na již zmíněný románek dvou mladých puberťáků. V dnešní době, když se rozhodnete pro fantasy, je opravdu důležité si uvědomit, pro jakou cílovku to je a zda do ní zapadáte. Protože já jsem více pro fantasy než pro červenou knihovnu a ta tam byla pouze okrajově. Takže jsem čekala celou knihu na něco epického, co rozjede fantasy mašinérií a víte co? Ono se to objevilo! Musím říct, že konec stál za to čekání.

Závěrem

Kniha spíše zaujme mladší čtenáře, kteří budou hltat romantiku a sexuální napětí mezi Hankou a Janem. Ale i postupné objevování zvláštních schopností hlavní hrdinky zaujme, jen je trochu potlačeno do pozadí. Ale pravdou je, že i když kniha nebyla zrovna můj šálek kávy, těším se na druhý díl, který snad přinese rozuzlení děsivého konce.